جوادی گفت: گفت: خوشنویسی این ظرفیت را دارد كه در گفتگو با سایر هنرها قرارگیرد و تلفیق خوشنویسی با مضامین، تلفیق خوشنویسی با نقاشی، با موسیقی و با معماری موید این مقاله است.
نعیم جوادى، از شركت كنندگان برگزیده ششمین دوسالانه خوشنویسى ملی ایران در قزوین، در گفتگو با برنامه « ققنوس» گفت: خوشنویسی این ظرفیت را دارد كه در گفتگو با سایر هنرها قرارگیرد و تلفیق خوشنویسی با مضامین، تلفیق خوشنویسی با نقاشی، با موسیقی و با معماری موید این مقاله است.
وی همچنین با تاكید بر رابطه نزدیك خوشنویسی با سایر هنرها گفت: همه یك نگاه واحد و یك جهان بینی واحدها كه در قالبهای مختلف هنری جلوه های گوناگون یافته اند و به فراخور شرایط راه جلوه گری خود را بازكرده اند.
وی همچنین دیدگاه هنرمندان حوزه خوشنویسی نسبت به بحث تلفیق خوشنویسی با سایر هنرها متفاوت دانست و گفت: برخی معتقدند خوشنویسی صرفا باید اثر هنری روی كاغذ و روی دیوار باشد، و برخی دیگر معتقدند خوشنویسی میتواند در زندگی روزمره ما وارد شود؛ چراكه خوشنویسی در عمق و دل زندگی ما ریشه دارد و از كاشیكاری مساجد و ظروف قدیمی تا نقاشی و طراحی لباسها در همه جای زندگی ما ایرانی ها بوده و هست.
وی همچنین خلق اثر خوشنویسی را نیازمند سكوت و ارامش درونی دانست و گفت: خوشنویسی انسان را به خلوت، تمانینه، و فراغت از هیاهو و روزمرگی های زندگی فرا میخوام و همین سكوت و ارامش درونی و انزوای خودخواسته هنرمندان ، موجب مهجوریت هنر خوشنویسی شده است.