در ادامه جنگ تحمیلی دوازدهروزه اخیر، رسانهها و مدیریت افكار عمومی نقش تعیینكنندهای در میدان نبرد ایفا كردند؛ نقشی كه حتی گاهی از سلاحهای كلاسیك هم اثرگذارتر بود. در برنامه «پویش»، دكتر هادی البرزی، كارشناس رسانه، با اشاره به این واقعیت گفت: «در روزهای نخست دشمن با موجی از اخبار جعلی و عملیات روانی سعی در تضعیف روحیه مردم داشت؛ اما رسانه ملی با شجاعت و ابتكار توانست میدان را بازپس گیرد.»
وی تاكید كرد كه یكی از اقدامات موثر رسانه ملی، نشان دادن قساوت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مناطق مسكونی و كودكان بود. به گفته البرزی، پخش گزارشهایی از صحنههای واقعی جنایت و شهادت كودكان، افكار عمومی را نسبت به ماهیت واقعی این رژیم آگاه كرد. او افزود: «همچنین رسانه ملی توانست قدرت نقطهزنی و عملیات دقیق نیروهای ایرانی را به تصویر بكشد، با وجود اینكه رسانههای غربی و معاند تلاش داشتند این موفقیتها را سانسور یا كوچك جلوه دهند.»
دكتر البرزی با اشاره به وظایف رسانهها در دوره پساجنگ گفت: «الان رسانهها باید به مردم آرامش بدهند و تحلیل درست از چرایی و چگونگی حوادث ارائه كنند. ما به محتوایی نیاز داریم كه سواد رسانهای مردم را افزایش دهد و امكان مشاركت آنان را در تحلیل و روایت وقایع فراهم كند.»
او همچنین بر اهمیت توجه ویژه به كودكان و نوجوانان تاكید كرد و گفت: «برای این گروهها باید محتوای مناسب تولید شود تا از آثار روانی جنگ كاسته شود.»
در پایان، دكتر البرزی تاكید كرد كه در جنگهای نوین، پیروزی فقط در میدان نظامی نیست؛ بلكه در میدان روایت و آگاهیبخشی هم باید پیروز شد.